زندگی نامه

پائولو کوئیلو کیست؟

پائولو کوئیلو کیست؟

پائولو کوئیلو شاعر و رمان‌نویس برزیلی است که از همان کودکی و نوجوانی در آرزوی نویسنده شدن بود، اما والدین سخت‌گیر او مانعش شدند. از آنجایی که کوئلیو به این نتیجه رسید که نویسندگان هیچ‌وقت همرنگ جماعت نبوده‌اند، سر به شورش گذاشت و با کارهایی که انجام داد والدین مبادی‌ آداب خود را به وحشت انداخت.

والدین کوئیلو تصور می‌کردند که فرزندشان دچار فروپاشی عصبی شده و به درمان روانپزشکی احتیاج دارد. به این ترتیب، کوئیلو ۱۷ ساله به یک آسایشگاه روانی برده شد. سرانجام کوئیلو پس از سه بار اقدام به فرار در سن ۲۰ سالگی از آسایشگاه روانی مرخص شد.

او پس از این تجربه دلهره‌آور تلاش کرد با آنچه والدینش از او انتظار داشتند، مطابقت داشته باشد، بنابراین حتی در دانشگاه ثبت‌نام کرد تا در رشته حقوق تحصیل کند. اما نویسنده مشهور آینده خیلی زود فهمید که وکالت کاری نیست که قلب او را به تپش بیندازد. بنابرین خیلی زود پس از یک سال دست از تحصیل کشید و راهی جاده‌ها و سفر شد.

در مرور زندگینامه پائولو کوئیلو به نکته جالبی برمی‌وریم. او در دهه ۱۹۶۰ به سبک هیپی‌ها زندگی می‌کرد. پائولو کوئیلو وقتی سرانجام به برزیل برگشت،‌ به ترانه‌سرایی روی آورد. او حتی برای موسیقی خود به مطالعه علوم غریبه و جادو نیز پرداخت. اما اشعار او به زودی باعث به زندان افتادنش شدند. کوئیلو سپس در سال ۱۹۸۶ راهی سفری در امتداد جاده «سانتیاگو دِ کامپوستلا» یا «سنت‌جیمز» در جنوب غربی اسپانیا شد.

پائولو کوئیلو رکوردار گینس با کتابی که به بیشترین زبان‌های دنیا ترجمه شده است

پائولو کوئیلو، نویسنده مشهور چندین رمان پرفروش و یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان حال‌ حاضر دنیا است. محبوبیت پائولو کوئیلو به حدی است که نام او در «کتاب رکوردهای گینس» به عنوان نویسنده زنده‌ای با کتابی (کیمیاگر) که به بیشترین زبان‌ها ترجمه شده، ثبت شده است.

هر چند آثار او را به دلیل نداشتن آن ظرافت، نکته‌سنجی و عمق ادبی که مختص شاهکارهای ادبی است مورد انتقاد قرار داده‌اند، اما این مسئله نیز نتوانسته به هیچوجه خدشه‌ای به شهرت کوئیلو به عنوان نویسنده‌ای با محبوبیت جهانی وارد کند.

 

۱۰ تا از پرفروش ترین و بهترین کتاب‌ های پائولو کوئیلو:

 

  1. کیمیاگر
  2. در ساحل رودخانه پیدار نشستم و گریه کردم
  3. جاسوس
  4. برنده تنهاست
  5. شیطان و دوشیزه پریم
  6. یازده دقیقه
  7. بریدا
  8. دست نوشته های آکرا
  9. مکتوب
  10. زهیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *